ŞİRKET YÖNETMEK ARABA KULLANMAYA BENZER….

Mart 3, 2025

ŞİRKET YÖNETMEK ARABA KULLANMAYA BENZER….
Hep düşünürüm iyi ki geleceği bilmiyoruz diye… Düşünebiliyor musunuz ki şu vakitte kadar bu olacak
diye bir bilgiye sahip olsak ne olurdu? Ben hayal bile edemiyorum. Bu sorunun cevabını bilmesek
bile, hep gelecek için düşünüyor ve çaba harcıyoruz. Bir olaydan etkilenip, boş ver anı yaşayacağım
desek de gelecek yerini alıyor hemen düşüncelerimizde. Yaşam akıp gidiyor, biz de içinde beraberce
ilerliyoruz.
Hayat biraz da araba kullanmaya benziyor galiba. Ne dersiniz?
Araba sadece dikiz aynasına bakılarak kullanılmaz” derler. Çok doğru. Dikiz aynası, yan aynalar, ön
camdan görüldüklerimiz ve göstergeler ile arabayı kullanıyoruz. Aslında birkaç önemli faktör daha
var elle tutulmayan, gözle görülmeyen…tecrübe, risk öngörüsü, ruh halimiz, egolarımız, hırslarımız
ve bunun gibi.. Bu liste uzayıp gider. Kullandığımız arabanın modeli, özellikleri, yaşı, kapasitesi,
hava durumu gibi etkenler de ayrıca önemli tabi…. Peki gideceğimiz yerin önemi yok mu? Zaman
önemli değil mi? Araç içindekiler kimler? Aracın kime ait olduğu? Varılacak noktanın bizde yarattığı
heyecan…
İşte tam da bu noktadan devam etmek istiyorum. Araba kullanırken neler önemli ise aslında
hayatımızda da bunlar önemli. İster iş hayatımız ister özel hayatımız olsun, bu etmenler
doğrultusunda yön veriyoruz akışımıza…
Peki, şirketlerimizi nasıl yönetiyoruz? Yönetimde temel olarak neleri esas alıyoruz?
Karlılık ilk cevaplardan biridir genel olarak. Ve de zaten ilklerden olmalıdır. Karlı olmayan bir şirket,
sorgusuz bir sponsoru olmadığı sürece yaşayamaz. Ancak hadi karlı olalım deyince de karlılık
olmuyor. Çünkü bu bir sonuçtur. Karlı bir şirket olmak için bugünden yarına yapılması gerekenler
var.
Sorular bitmez iş hayatında da aynı özel hayat gibi….. Hangi veriye bakarak başarılı olduğumu
söyleyebilirim? Hangi veri ne olursa, başarım riske girmiştir? Bundan sonra hangi adımları
atmalıyım? Rakiplerim neler yapıyor? Müşteriler neler istiyor?, Hangi ürünü üretmeliyim? Hizmetimi
nasıl zenginleştirebilirim?….diye yine uzar da gider bu liste….
“Ekonomik kriz” ve “belirsizlik” ifadeleri, bugünlerde her yerde ve herkeste gündemde. Ben
ekonomi konularında uzman değilim. Kendi tecrübem ile bir düşüncem var. Bu kriz artık
geçmeyecek, bu belirsizlik belirli hale gelmeyecek. Dünya başka bir düzene oturuyor. Artık sadece
sarı sayfalarda aynı bölgede yer alan firmalar ile değil dünya ile rekabet ediyoruz. İnternette tek
kelime yazıldığında, yüzlerce firma ismi geliyor.
Peki nasıl yarın da var olacağız?, Peki yarın nasıl hala rekabetsel kalacağız? Peki yarın müşterim
beni neden tercih edecek? İşte bu soruların cevaplarını bugünden düşünerek yarın için stratejik
planlarımızı yapmalıyız.
Öncelikle, geleceğin resmini tanımlamaya çalışmalıyız, sonra neden varız bunun cevabını
vermeliyiz. Bugünden geleceğin resmine yol alırken bizi biz yapan değerlerimiz nelerdir, bunun
cevabını samimiyetle arkasında duracağımız şekilde ortaya koyabilmeliyiz.
Geleceğin resmini hayal edebilmek ve zihnimizde çizmek en kolayı, ulaşmak için ise önemli bir
sürekli değişim – gelişim yolculuğuna başlamalıyız. Ne demiş Joel Barker… “eylem olmadan vizyon
sadece bir hayaldir. Vizyon olmadan ise eylem zaman geçirmektir. Eyleme sahip bir vizyon dünyayı
değiştirebilir.”
Bir sonraki yazıda buluşmak üzere……
Banu DAGADA
Endüstri Mühendisi
Vision Consultancy Engineering and Foreign Trade Co.Ltd.

Biz Kimiz?

2001 yılından beri, birbirinden farklı sektör ve firmalarda farklı farklı projelere paydaşlarımız ile birlikte imza attık. Her projemizi çok sevdik ve değerlerimize sadık kalarak hizmet verdik. Bilgi ve tecrübemizi paylaşırken, birlikte çalıştığımız herkesten farklı şeyler öğrendik. Bu nedenle tüm paydaşlarımıza teşekkür borçluyuz. İyi ki sizleri tanımışız, iyi ki birlikte proje yapmışız. Değişen dünya koşullarına uyum sağlayarak, sürdürülebilirlik ilkesini de dikkate alarak çalışmaya, üretmeye, öğrenmeye ve vizyona sahip eylemler ile hizmet vermeye devam edeceğiz.

 

Vizyon Danışmanlık Mühendislik ve Dış Ticaret Ltd Şti