Kurumsal Risk Yönetimi
Kurumsal Risk Yönetimi (ERM – Enterprise Risk Management), bir organizasyonun karşılaşabileceği riskleri tanımlamak, değerlendirmek ve stratejik hedeflerine ulaşmasını sağlamak için bu riskleri etkili bir şekilde yönetmek amacıyla kullanılan bütünsel bir yaklaşımdır.
ERM’nin temel özellikleri:
- Riskleri yalnızca finansal açıdan değil, stratejik, operasyonel, yasal ve itibar gibi tüm boyutlarda ele alır.
- Belirsizlikleri ve olası fırsatları yöneterek işletme değerini korumayı ve artırmayı hedefler.
- Risk yönetimini tüm organizasyon seviyelerine entegre eder.
Kurumsal risk yönetimi, sürdürülebilirlik, büyüme ve rekabet avantajı elde etmek için önemli bir stratejik araçtır.
- Risk Tanımı ve Temel Kavramlar
- Risklerin Sınıflandırılması
- Kurumsal Risk Yönetimi nedir
- Riskler yönetilirken yapılan temel hatalar
- Kurumsal risk yönetiminde başarı için önemli noktalar
- Risklerin Belirlenmesi/tanımlanması
- Risk değerlendirmesi
- Risk Haritası
- Risk aksiyon planının oluşturulması
- Risk iştahı ve ve risk toleransı
Kuruluş sahipleri, üst ve orta seviye yöneticiler, profesyoneller ve uzmanlaşmak isteyen kişiler için tasarlanmıştır.
Tüm katılımcılara Eğitim Katılım Sertifikası düzenlenmektedir.
Eğitim süresi 1 gündür.
Tercihlere göre yerinde ve çevrimiçi olarak verilebilmektedir.
Eğitim katılımcılarının bilgi düzeyine göre başlangıç, orta ve ileri seviye olarak değerlendirebildiği gibi entegrasyon ihtiyaçlarına göre de özelleştirilebilmektedir.
Eğitim dokümanları VİZYON tarafından getirilecektir.
Diğer gereklilikler eğitim yerine göre değişmektedir.